måndag 28 mars 2011

Spetsmönster!

Jag blev riktigt förskräckt här en dag när jag flyttade på handarbetskorgen.

Den vägde just ingenting och jag såg bottnen på den...

Det var ju en bra orsak att börja på nånting nytt:)

Jag märker att jag blir påhittigare med tiden! Det finns ALLTID en vettig orsak till att börja på nya projekt. Man måste bara fundera en stund...
Garnet köpte jag på mässan. Jawoll Magic, underbart mjukt.
  
Egentligen tänkte jag börja sticka en sjal, men jag tror att jag har mera användning för en sjalaktig tröja.

Det blir intressant att se hur den blir. Man stickar från framkant till framkant. Det skall maskas av för ärmhål emellan.

8 kommentarer:

  1. Men så fin spetssjal du har på gång!

    SvaraRadera
  2. Så fin den blir. Underbara färger på garnet.

    SvaraRadera
  3. Så fin din spetssjal blir. Fin färg på garnet.
    Jag tillhör samma klubb som du, hatar sommartid, i vilket fall som helst att man ska ändra klockan två gånger om året. Helt onödigt.
    Tänker att kossorna sov när ni kom ut till ladugården igår.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. den där var riktigt snygg :)) vilken tidning är den från?

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentarerna! Mönstret är från Suuri Käsityökerho nr 3/2011. Det kommer nog att ta en evighet innan den är färdig. Man kan inte sticka spetsmönster när man ser på TV. Jag provade och fick sticka baklänges en stund som straff:)

    SvaraRadera
  6. Herreduminje, är det sant? Har du kommit till bottnen i garnkorgen? Nu är du illa ute och bara måste få ledigt nästa fredag så du kan fylla på garnlagret. Det skulle ju vara för hemskt om det krymper. :)
    Jättefint spetsmönster och härligt garn. Tror att jag skall testa på en sjal i samma garnkvalitet. Vad har du för nummer på stickorna?

    SvaraRadera
  7. Jag tog 4:ans för dom var lediga:) Det är ju egentligen inte en sjal utan en tröja som ser ut som en sjal. Lite bluff...

    SvaraRadera
  8. Din sjal-jumper tror jag kommer väl till användning, den borde ju passa till lite allt möjligt.
    Du frågade om botten till pappersryan. Det är ett sorts styvt nät som jag även sett på nån tygaffär. Själv köpte jag det på Tammerforsmässan. Minns inte hur tätt jag knöt trådarna för jag har gett bort den ryan. Ha en fin dag.

    SvaraRadera