söndag 27 mars 2011

Vems idé !??!!

Någonting som är lika idiotiskt som att vända klockan till sommartid får man nog söka efter med ljus och lykta.!!!

Jag tänkte (så mycket som nu min dimmiga hjärna klarade av) hela lagårdstiden på vad det kan vara för nytta med detta. Kom inte på en enda fördel för oss. Bara nackdelar.

På sommaren förskjuts alla arbeten mot kvällen när man måste vänta att gräs och hö torkar upp efter nattdaggen. Nåja, vi får ju övertidsbetalning:) för kvällsarbetet....

Då när det var nytt med att ändra klockan vände vi en gång åt olika håll med gubben:) Jag ids inte säga vem som hade riktigt!! Det får ni gissa själv.

Nog klagat om detta, jag vet att det är många som skall stiga upp ännu tidigare än vi. Men det är en klen tröst när man är sur...

4 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra denna gång! Själv glömde jag ju men ryggen bestämmer ändå så, jag var uppe tidigt.

    SvaraRadera
  2. Håller med dej,
    tur att bilklockan aldrig blev flyttad så nu stämmer den igen :)
    Jag har också svarat på din utmaning,
    och tack nu bara...
    men du gjorde mej till en kriminell.
    Jag bröt mot reglerna,
    inte bara en gång utan två gånger.
    Så nu sitter jag med hjärtat i halsgropen och väntar på bloggpolisen!!

    SvaraRadera
  3. Bloggpoliserna har nog säkert lediga veckoslut:)

    SvaraRadera
  4. Hehe! Jag klarade mig riktigt bra i morse för Nokian vände automatiskt, liksom bilklockan när jag susade iväg till vävsalen och förvärrade min sjuka hals. Men vad gör man inte för kreativitetens skull? :)
    För övrigt håller jag helt med dig angående flyttandet av tiden. Tror att det är en sadist, som har kommit på det. I Ryssland har de förresten slutat att flytta tiden fram- och tillbaka. Och det är ju sunt.
    Och utan att nämna namn desto mera så var det förstås du som hade rätt! :)

    SvaraRadera