fredag 18 mars 2011

Jag har blivit utmanad!

Tant Vit&Beige har utmanat mig att berätta 8 saker om mig själv. Håh, håh säger jag bara! Fick en gång tidigare en liknande utmaning som jag sparade nånstans i min dator. Har inte hittat den ännu...Men nu skall jag svara direkt innan jag hinner glömma bort saken!

1. Jag var så otroligt blyg när jag började gå  i skolan att jag inte vågade ens snyta mig på timmen. Jag trodde väl att man inte fick röra på sig alls...

2. På 1980-talet var jag med i revy några år tills det började komma ungar på löpande band. Jag blev t.om. nämnd i Hufvudstadsbladet för min rollprestation ett år:) Och hade inga problem med att snyta mig!!!

3.Jag är barnsligt förtjust i starka färger. Limegrönt är stora favoriten(fast det är väl ingenting nytt för den som följt med i min blogg)

4.Har en gång tagit livet av en kalv som var svårt missbildad men ändå vid liv. Slog den med slägga i huvudet och kunde därmed konstatera att min karriär som mördare var förbi. Huj så otäckt det var.. Så ni kan ta det riktigt lugnt :)

5.Jag kör kanske lite för hårt! Åtminstone påstår grannarna att dom ser direkt om det är jag eller gubben som är ute och rattar. Nå, han kör ju nu så evigt sakta. Det blev en gång lite dyrt. Räknade ut att jag skulle ha fått 38 påsar lakrits för den summan...

6.Som ung bonde kunde jag använda motorsågen någorlunda bra. Lite vedarbeten mm. Slutade med det när ungarna kom och har inte börjat på nytt.

7.Som 50 + märkte jag mitt i allt att jag kan skriva födelsedags rim. Ni vet lite hjärta och smärta, hurra och surra...

8.Är expert på att oroa mig för allt. Man kan börja i god tid fundera på problemen så finns det ingen chans att det blir så illa som man har tänkt sig!!!!

Ett litet plock av allt det gröna: Vattenkokaren har dottern med sambo målat om , jag fick den till julklapp.


Och dom som jag vill utmana är Inge ,myzpyz och Anelia !

Hoppas verkligen att jag får gå lös ännu efter det här....

5 kommentarer:

  1. Undrar just om det inte var jag som skickade den förra utmaningen till dej... Den som du tappat bort.. *skrattar*

    Men nu fick vi ju veta ett och annat om dej. Alltid kul att få lite "bakgrund" på personen.

    Kul ide den där målade vattenkokarn ;o)

    Och vad fin din kaktus är... Har oxå en sån, men i år är den nog lite sur på mej då jag flyttat bort den från söderfönstret där den brukar stå på vintrarna och blomma i överflöd. Behövde en plats åt orkideerna och nu protesterar kaktusen genom att vara helt knopplös... *ler*

    SvaraRadera
  2. Jo, Tina det var nog den av dig som jag har lyckats gömma i datorn:)Den pluppar kanske upp nån dag....

    SvaraRadera
  3. OJ, jag får tacka så mycket för den utmaningen! Så roligt att få veta litet mer om dig!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Oj då...
    jag borde ha funderat lite längre innan jag utmana dej... :))))
    Det mesta visste jag förut och NI ska alla veta att hon köööör håååårt.
    Och när polisen stanna henne sa hon att hon var hungrig, därav farten!!

    Och att man inte ska bli ovän det läste man ju.
    För sen får man ännu en R.I.P vers som rimmar!!

    SvaraRadera
  5. nu äntligen har jag tagit tag i utmaningen :)
    kraMyz

    SvaraRadera