tisdag 1 mars 2011

Startitis, svårartad!!!

Nå, nu har jag gjort det igen! Nämnligen börjat på nya projekt förrän dom gamla är färdiga.

Det fanns ingenting grannare i lager
Jag utgick ifrån vilka rundstickor var lediga och så sökte jag fram ett mönster som hade såna stickor och så tog jag av det garnet som det fanns mest av... Mönstret är från Stickmagasinet 02/11. En väst skall det bli.

Och så bara MÅSTE jag virka en blomma "Afrikan Flower" Snälla Tindra tipsade mig var man hittar beskrivningen. Tack!! Jag tror att det skall bli en badrumsmatta som skall tovas. Ännu roligare att virka än vanliga mormorsrutor!!!

2 kommentarer:

  1. Den där åkomman du nämner lider jag också av :-) Fina saker du påbörjat! Blomman blev fin, ska bli kul att se slutresultatet.

    SvaraRadera
  2. Åh, så snyggt och smart. Jag har bundit för ögonen för idag kom den nya Modatidningen.... Inte titta bara sticka färdigt. :)

    SvaraRadera