söndag 21 juli 2013

Idag...

...när jag steg in i Huset doftade det nytt virke!!!!

Vilket framsteg!

 Byggar-sonen hade sågat upp öppningen mellan kök och tambur och så hade han spikat upp en bärande "sak" i taket i tamburen mellan f.d. vindfånget och tamburen. Så nu kunde han ta bort en stolpe och en dörrkarm.
(Jag ber om ursäkt för min bristande bygg-vokabulär...men nog förstår ni ju vad jag menar:))

Och jag var ju direkt framme med måttbandet för att kolla om mina skåp passar! Och märkte att det är bäst att göra sånt i smyg för sonen.Han börjar bli lindrigt sagt irriterad på mina skåp-problem hela tiden! Min son förstår mig inte!!!

Men nu börjar man se hur luftigt och fint det blir!


Såhär öppet när man kommer in...stolpe och dörrkarm borta!



Här gjordes öppningen större
 Min tanke var nog att ikväll börja laga hyllor i jordkällaren...men inspirationen fattades. Jag förde bara mina stenar färdigt till Huset...dom kan ju vara ute och bli tvättade av regnet först!

Så jag for ner till ån istället. Och fick fina bilder!

På en liten stund hann det vara sol och regn och mera regn:) Den finska sommaren i nötskal!










1 kommentar:

  1. Så smidigt att ha en byggande son! Självklart förstår han inte sådant som att befintliga skåp ska passa och att man måste mäta och kolla detta hela tiden, det känner jag nog ingen man som gör! :-D
    Väldigt vacker å!

    SvaraRadera