fredag 5 juli 2013

Och vad händer det........

....vid vårt nya hem?

Jo, jag grävde fram stockbastun igår:)

 Dom tidigare ägarna hade dille på att lägga plåtar mot husen. T.ex ena hörnet på bastun hade en plåt mot stockarna, och mot plåten var det fullt med aska. Av vilken orsak dom har gjort så förstår vi inte.

Men nu skall alla plåtar bort och sockeln på alla byggnader frigöras från jord och växtlighet.

Spireor finns det massor av! Och det tar sin lilla tid att putsa bort dom, för jag vill ha rötterna bort också!

Nu fantiserar jag redan om att plantera rosor mellan stenarna istället för dom förvildade spirea-snåren.

Idag måste jag försöka komma ihåg att fota innan jag tar itu med "braklen"

1 kommentar:

  1. Synd att jag bor så långt borta, och att jag måste börja jobba snart. Annars hade jag kommit och grävt upp Spireorna och fraktat bort dom... :o)

    Väntar med spänning på bilder!

    SvaraRadera