onsdag 24 juli 2013

Kanske jag skall hålla mig till ostar:)

För proffshuggare blir jag inte!!!!

För att kunna dränera runt huset måste allt "brakel" bort. Och STORA granen skall sågas i stumpar. Sånt arbete gillar jag...men är kanske inte den allra skickligaste:)

För det första hade jag än en gång satt fast kedjan bakfram...men som sonen så passande sade - Det slits ju inte då!

Och till all tur fanns det en såg till...för den första fastnade i trädet.

 Men kanske det är bra att det inte fanns ännu flera sågar. Det skulle ju se för tokigt ut när det sticker upp en såg här och en annan där:)
Nåja, jag fick ju bort den första sågen, efter att jag kollat med gubben hur hans såg startas. Det var lite problem först.

Sedan gick det riktigt bra.

Har hela kvällen släpat bort riset, och kan konstatera att det är betydligt roligare att såga än att släpa.

Imorgon samma program...om jag kommer upp ur sängen. Känner att några lustiga muskler har vaknat till liv.
En suddig bild före projektets början.

Den satt stadigt fast:)
Det blir en hel del ved av granen. Jag sågar direkt i stumpar, och från kvistarna blir det också mycket ved.

Dagens resultat!



Mycket kvar att göra ännu...men backen blir ljus och luftig sedan!

Om ni observerade hur takrännan ser ut nu...det är byggaren som har varit i farten igen. Han rotar och river alla ställen. Nya rännor skall beställas med det snaraste, idag togs måtten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar