fredag 19 juli 2013

Alltså....

...jag frågade gubben om jag kan börja riva ut inredningen i "Heimbastån" (tolkning:: den bastu som är närmare huset).

 För det finns ingenting som jag kan riva inne i huset mera. Och sommarstugans väggfasta skåp rev jag igår redan...utan lov:)

Han sade ...som den kloka man han är-Vi koncentrerar oss på huset nu. Sedan ser vi om det blir rum i släpet med brännbart avfall...och DÅ kan vi riva mera!!!!

Kan ni tänka er vad jag gjorde ikväll! Jo, jag började riva ut inredningen i bastun:) Och så råkade det finnas lite tidningspapper i bastu ugnen. Nog fattar ni väl att jag, som inbiten pyroman ,gjorde då!!! Jo, jag tuttade eld på pappret!!!

All rök kom in i bastun:)

Gubben sade sedan...när jag erkänt mina synder...att det fanns tegelstenar på skorstenen. Inte att undra på att det inte drog ut:)

Nåja, ingen skada skedd. Och till all tur blev jag bortbjuden...innan jag hann ställa till med större skada!







Mögliga skivor och en rutten bastulave...och dito golvtrallar. Och som grädde på moset ASBESTSKIVOR i mängd och massor. 

Dethär blir intressant!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar