tisdag 16 juli 2013

Vi bara river och river!!!!

Men tro det eller ej....snart är allt som skall rivas rivet:)

Jag skottade cement mååånga lass. Och uppförsbacke , förstås! Men nu är det gjort. Tills det kommer mera.

Och så städade jag ett lider, för att vi skall ha virkesförvarings plats.

Gubben och pojkarna har rivit sista skivorna och putsat bort spikar från väggarna mm. Byggar-sonen började förbereda ull-blåsningen.

Och gubben har lastat virke på en vagn.

För snart slutar vi backa...men egentligen har vi inte hållit på så länge med huset. Vi har ju inte ägt det en månad ännu!
Såhär såg det ut före städning...observera vår fina vedspis i mitten. Och min transportkärra

Liiite rörigt!

SE NU!!!!!

Det som jag har trott var ett dusch-skåp var en Sauna-dusch. Den sparas ännu när det blev utrymme.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det känns som ni snart rivit hela huset! Härligt att ni går så grundligt till väga; inte bara lite färg över det värsta, precis!
    Fantastisk vedspis, ett smycke för vilket kök somhelst!

    SvaraRadera
  2. Jo, vedspisen är ett verkligt fynd! Dootern råkade se den på nätet. Och sedan kunde jag inte tänka mig nåt annat.

    SvaraRadera