måndag 15 juli 2013

I min skattkammare....

...finns alltmöjligt roligt!

Idag när jag började tömma kalla vinden hittade jag fina saker igen!

B.la. snygga mattor, broderade småmattor, kaffekvarn( vår for sönder bara för att vi som barn malde sand i den) en fin kaminlucka mm. Och en skojig säng som ena sidans ben går att vika in. Och mycket skräp.

Så många timmars arbete med domhär söta mattorna!

En tuff säng

Vad är detta?

Nu kan jag mala sand igen:)

Vi måste skaffa en kamin som luckan passar till....och kryckorna lånas ut till en billig peng!

4 kommentarer:

  1. Skoj med fynd men tror nog du rostar kaffebönorna i den mojängen, kvarnen behövs sen...
    Lycka till med renoveringen!!

    SvaraRadera
  2. Tack för informationen! Jag var lite tveksam när jag skrev kaffekvarn...oberoende så klarar den inte av sand:)

    SvaraRadera
  3. Av kryckorna kan du laga en tuff bokhylla!! Vill du ha modell, kan jag skicka den åt dej :) H.C

    SvaraRadera
  4. Jag skulle så gärna se hurdan bokhylla man kan göra av kryckorna. Vi kommer inte att få rum för dom befintliga hyllorna i nya huset, så om du vill kan du maila mig till tilda.bondmora@gmail.com

    SvaraRadera