fredag 12 juli 2013

Tekninkens underbarn....

...filmar när granen faller!!!

Vadå...väntade ni er att få se en filmsnutt??!!

Nä, det gick så snabbt att jag tryckte på fel knapp på mobilen när jag skulle filma:)

 Vi hade en sakkunnig huggare att fälla granen och den kom lyckligt omkull ,och dasset klarade sig...efter en vilostund mot en sten.
Bäst att vila lite.


Nu känns det bättre!
Annat vi gjort idag med gubben är att vi kastade ut blivande badrumsgolvet.Då blev vi att ta till alla konster.Järnspett och kofot, men hur säger man när vi använde 3 "kofötter" eller heter det "kofotar"

Där har ni nånting att grubbla över:)

Sedan var det bara att få bort den gamla ullen, och jag kom på ett effektivt sätt! En grep och en presenning. Allt ut på en kvart:)

Det går bra att skotta ull med grep:)



2 kommentarer:

  1. Är granen redan ner?? O va roligt att ute tuppen klara sej med bara en vilopaus

    SvaraRadera
  2. Jag blir riktigt slut när jag ser bilderna....
    jag har nog såååå förtjänat en kopp kaffe när allt är färdigt ;)

    Duktiga är ni minsann!!!

    SvaraRadera