måndag 15 juli 2013

På dagen...

...blev det inte gjort så mycket i Huset. Men desto mera på kvällen!

I föuse tände det för mig att jag absolut måste städa ett förråd för att få ut allt från huset. Hur man än placerar sakerna är dom i nåt skede ivägen. Bäst att föra ut rubbet.

Tur att jag köpte en fin transportkärra åt mig. Med den har jag nu flyttat saker hit och dit:)

För det första måste tidigare ägarnas trasiga maskiner ut innan nånting annat gick att göra. Vi börjar ha en stor hög som sedan skall transporteras till avstjälpningsplatsen.

Sedan fraktade jag en bokhylla från sommarstugan, som lämpar sig bra i förrådet. Sedan var det bara att börja frakta ut allt. Och bra blev det!!!
Tvättmaskiner och en trasig frys



Gamla kastruller och bråte


Bokhyllan gör nytta nu

Blomställningar finns det tillräckligt av:)

Korgar och byttor...bara att välja och vraka

Lamplager:)
Och pojkarna började pika bort cementplattan där tidigare tvättrummet var.

Nu vet jag vad jag har framför mig imorgon! Cementbitarna skall kärras ut. Men det är ju ett passligt arbete för små feta bondgummor:)
Vem behöver konditionssal...inte jag åtminstone:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar